Thursday, March 17, 2011

aku diselubungi misteri baju adam..

misteri..!

misteri..!

setiap malam aku akan siap-siapkan bekal baju adam untuk kat umah babysitter esok. dulu-dulu aku bekalkan 2 helai baju siang, sehelai baju tido. kenapa 2 helai baju siang? yelah.. mana lah tau kot-kot adam muntah abes kena baju ke.. terr-yak pun kena baju ke. so kira ade spare lah kan.

tapi sekarang dah jadi 1 baju siang..1 baju tido. hakhakhak. dah dari dulu masa aku bekalkan 2 helai memang BS aku tak guna. so 1 je lah.

petang semalam macam biasa amik adam.. sampai-sampai je kat umah BS, makcik tu tanya aku kenapa tak bekalkan baju bahasan which means baju siang lah kan. aku blurr.. blurrr.. blurr.

ade lah makcik.. baju lubang-lubang warna biru. BS tu sungguh-sungguh kata takde. woooaaahhh.. kepelikkan disitu. sampai je uamh aku korek-korek balik almari adam, kot mana tau sebenarnya aku tak amik baju tu.

takde!

okeh.. pegi kat hall. mana tau terrr-selit kat kerusi ke. (oh..! tidak logik)

pun takde!

okeh.. fine. sekarang korang kabor le kat aku ni haaa. mana pegi baju anak aku weehh?

ade satu lagi tempat aku korek. mesin basuh. kot-kot mata aku yang silap tu baju bekal kelmarin ke kan.

pun takde jugak weehhh...!!

haaaiiyaaahhh.. aku jadi sangat musykil ni. hati rasa buk bak buk bak. kemana kah? ke mana kah?



cerita lain..

adik laki aku yang no.3 tu.. -sila refer entry bawah ni kalau nak tengok muka dia yang perasan ensem tu cerita kat aku yang dia kena hempap masa tido malam semalam. halaaaaaa... ala-ala seram lah ni. siap dia kata sebelum kena hempap tu dia terdengar bunyi macam orang bernafas kat sebelah dia. gilak..! hampir sejam jugak dia kena hempap. bila dah lega tak kena hempap tu, adik aku boleh bangun dan on henfon sebab nak record. lagi sekali kau gilak..!

dia cuba nak tengok camne dan ape rupa masa dia kena hempap.. gilak lagi. dia tunggu setengah jam. pastu tengok henfon balik. takde pape. kalau aku lah kan.. kirimmmmm salaaaammm lah kan aku nak rekod bagai. berani pulak kau.


nanti.. bila aku dah dapat tau kat mana baju adam menyorok, aku bagitau korang. sementara belum tau lagi ni, korang main lah teka-teka kat mana baju adam tu sebenanrnya. haaiishh.. runsing aku.

2 comments:

  1. nim,
    dekat balik2 taman umah kita ni mmg ada hantu ngempap gaknya.
    aku pun kena tu hari.
    aku siap dengar pintu bilik terbukak bagai.
    bila aku bukak mata. pintu tu tertutup rapat.
    mata je bukak tu.
    badan dh kena hempap.
    sgt berat nk bangun.
    tapi aku gagahkan juga utk bangun.
    dah bangun tu... punya laju jantung aku berdenyut.
    macam baru balik joging.
    aku bangun.
    baca ayat kursi.
    alih tempat tidur.
    meniarap.
    baru ok.
    kalau telentang harus kena hempap balik.





    .

    ReplyDelete
  2. kak tas,
    hohh.. gamaknya lah tu. ni td dia sambung citer. err, kira anim citer kat dia dulu kesah akak ni haa. rupanya dia pun penah kena camtu. dgr org bukak pintu. pastu selak2 kertas atas meja. pastu ''benda'' tu boleh ckap kat dia ''jangan marah ya nep?''


    hooaaahhh... gilak! gilak!

    ReplyDelete