Friday, June 17, 2011

pakej lengkap.

13 jun lepas, hari lahir ayah adam. happy birthday love!

sebelum tiba 13 jun, aku asik cakap ''sorie, takde hadiah tahun ni.''

ayah adam akan balas ''takpe. janji ibu dengan adam ade dengan ayah cukuplah''

tapi, padahal hadiah dah selamat disorokkan dalam almari kat belakang-belakang baju. haha!

okeh. tiba hari 13 jun. isnin. kami cuti. weeeeee..! bangun pagi siap-siap sebab kebetulan sama tarikh dengan adam checkup.

hati dah cuak-cuak excited nak letak hadiah kat seat kereta ni. riben je belum ikan kat paper beg. camne ni? camne ni? camne ni?

sementara ayah adam leka bawak adam tengok bird kat luar, aku bawak lari hadiah kat bilik mak. riben pulak tak jumpa. ayah adam yang kemas. takkan nak tanya dia plak kan? takpe. takpe. kita cari slow-slow.

bila riben dah jumpa. dok tengah ukur panjang mana nak potong, ayah adam masuk bilik
''nak buat ape dengan riben ni?''

''tak..riben ni dah terkeluar-keluar, so nak betulkan'' - padahal gunting kat tangan. lantaklah jawapan logik ke tak logik. kahkahkah!

laju-laju masuk bilik mak balik, ikat riben siap-siap.

''ayah, ibu mandi dulu ehh? ayah tengokkan adam kejap tau''

tak boleh suruh ayah adam mandi dulu, nanti cemane aku nak letak kat seat kereta. sebab aku plan nak letak hadiah time dia mandi. kalau dia mandi dulu, then aku letak hadiah, lepas tu aku pulak mandi, tak best lah.

so, bila aku dah sudah mandi, ayah adam pulak mandi. by the time dia mandi, laju-laju aku pegi letak hadiah. selalunya lepas ayah adam dah siap, dia akan masukkan barang-barang dalam keter then panaskan enjin.

time tu aku kat dalam bilik dah tersenyum-senyum dah ni. buat-buatklah cover layan adam. betul-betulkan tudung.

tau-tau je ayah adam masuk bilik, cium-cium pipi. kekekekeke.


ayat ni kengkonon adam yang tulis lah..



ahad ni fathers day ehh?

ayah adam dah jadi father kan? apekebendalahayatakuni.

selamat hari bapa untuk ayah adam.

terima kasih sebab sayang adam.

terima kasih sebab belikan adam susu dengan pampers.

terima kasih sebab selalu main-main dengan adam.

terima kasih sebab mandikan adam.

terima kasih sebab bagi adam susu tengah-tengah malam.

terima kasih ayah.


2 hero kesayangan hamba.


gambar yang atas dengan yang ni sama ke haaaa? hahaha.




lepas satu gaya, satu gaya lain ini hero kecik tido.. sedap je dia landing celah ketiak ayah dia.



ini ape pesen ni? tetap lena tido.

2 comments:

  1. hepi befday ye apiss...



    err.. apis ke nama ayah adam yu nim?
    tetiba pulak aku lupa.


    .

    ReplyDelete
  2. kak tas,
    dah betul lah tu. jangan ubah2 lagi. hahahaha.

    ReplyDelete